Соціальні ігри у Facebook 1


Якось я трохи писав про ігри вКонтакті, а зараз у двох словах розкажу про популярні іграшки у Facebook. Спочатку загальне враження: коли я свого часу шукав більш-менш цікаві і не надто лажові іграшки в мережі вКонтакті, то був просто шокований тим, яка кількість відвертого “шлаку” там розміщена і скільки ідіотів граються у таке лайно. Тепер про Facebook – тут ситуація видається мені ще більш сумною 🙁

Насправді, у соціальній мережі Facebook трапляються ігри з непоганим сюжетом та графікою. Але навряд чи вони користуються шаленою популярністю, адже досить часто люди сидять у соціальних мережах на роботі і їм просто ніколи вникати у складні правила гри. Отож, якими повинна володіти рисами гра, щоб стати популярною у Facebook?

По-перше, мінімум різних хитрих правил. В ідеалі увесь геймплей повинен зводитися до натискання на одну кнопку. Така тенденція зараз і у мобільних іграх помітна, але тут дещо інша специфіка – гра повинна якомога менше відволікати від інших справ, тобто в ідеалі вона має бути походовою. Тобто ти собі зайшов, виконав певні дії, роздав юнітам накази і пішов. Або сидиш і монотонно тицяєш кнопочки, але не довбеш оскаженіло мишку чи клавіатуру, а імітуєш роботу 🙂

По-друге, у грі повинен бути помітний прогрес. Взагалі ігри мають здатність затягувати, але для офісних працівників і просто людей, що не бачать у своєму житті якогось просування вперед такі ігри стають просто наркотиком. Якщо за день гри ти можеш кілька разів підняти рівень – це мотивує більше часу проводити за компом. Поки ти спиш – ворог качається (народна геймерська мудрість).

Але щоб така гра не набридла, то рівнів у ній має бути 100500 як мінімум. І по мірі їх здобуття повинен відкриватися черговий шматочок гри, яка сама по собі дуже одноманітна і тільки ці невеличкі сходинки потрохи підтримують інтерес. Та і вводити нові локації для розробників не важко – все ж за шаблоном.

По-третє, у цих іграх потрібно запрошувати у команду друзів (не дарма ж жанр називають social games), а оскільки не в кожного є стільки знайомих, яких можна затягнути у “секту”, то доводиться френдити і людей, яких ти ніколи не бачив. Мабуть, у цьому є і певний позитив: коли я грався у одну з таких забавок, то познайомився з кількома цікавими людьми і поспілкувався з ними (англійською).

Додам ще і по-четверте. Ніякого Adobe Flash! В ідеалі гра має бути на фронтенді html+javascript (у мене склалося враження, що каркас такої забавки толковий програміст за два дні реалізує на Spring MVC з перекурами і перервами на пиво), щоб раптом якийсь власник iPad не облажався із запуском її на своєму девайсі. Та й на робочих компах навряд чи у всіх стоїть флеш, тому це логічно – таргетинг під цільову аудиторію.

Зараз я граюся у дві таких забавки: West Wars та Pirate Clan. У них рівний антураж, різні розробники, вони відрізняються у деталях. Та, спробувавши грати в одну з цих забавок, я відразу ж зрозумів суть іншої – настільки вони схожі за механікою.

Почитайте ще оце:


Залиште коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Думка на тему “Соціальні ігри у Facebook