Property Node: зміна властивостей візуальних компонентів LabVIEW у процесі виконання програми


Властивостями візуальних компонентів програми на LabVIEW можна керувати в процесі проектування, для чого використовується контекстне меню, а саме пункт “Properties” у ньому. Це меню дозволяє отримати доступ до налаштувань зовнішнього вигляду візуальних компонентів, діапазону значень, типу даних тощо.

Такими властивостями як розміри та положення на лицьовій панелі можна керувати просто перетягуючи відповідні елементи мишею, або розтягуючи їх за допомогою спеціальних маркерів.

Вміст контекстного меню "Properties" візуального компонента LabVIEW

Вміст контекстного меню "Properties" візуального компонента LabVIEW

Загалом цих можливостей достатньо для побудови якісного інтерфейсу користувача. Та досить часто виникає потреба змінити якісь характеристики візуальних компонентів у процесі роботи програми: перемістити елементи керування, змінити їх розміри чи колір і т.п.

Для цих цілей у LabVIEW передбачено спеціальний інструментарій, який реалізується за допомогою вузла властивостей (Property Node). Створити цей вузол можна із контекстного меню відповідного візуального компонента (Create->Property Node), причому контекстне меню можна викликати як для візуального компонента на лицьовій панелі, так і для піктограми, що зображує його на блок-діаграмі, а сам вузол властивостей відображається виключно на блок-діаграмі.

 

Створення Property Node у LabVIEW

Створення Property Node у LabVIEW

Натиснувши лівою клавішею миші на піктограму вузла, можна обрати яку саме властивість він відображатиме. Для керування кількома властивостями слід створити кілька відповідних вузлів, або додати новий пункт у існуючий вузол за допомогою опції “Add Element” із контекстного меню вузла (це проілюстровано у лівій частині наступного рисунку).

Найбільший інтерес у більшості випадків становлять властивості, що знаходяться у пунктах “Position” та “Bounds” – вони дозволяють змінювати положення та розміри візуального компонента. Пункт “Data Range” дозволяє задати мінімальне та максимальне значення параметрів регулятора чи індикатора, а також крок зміни відображуваної величини. Пункт “Blinking” служить для створення ефекту мигання компонента (наприклад щоб привернути до нього увагу користувача), а пункт “Fill Color” – для зміни кольору, яким будуть зображуватися індикатори та регулятори типу “Tank”, “Thermometer”, “Slide”, “Bar”.

За замовчуванням вузол Property Node сконфігурований для роботи у якості джерела інформації, тобто використовується для отримання відомостей про властивості об’єктів, а не зміни їх. Для перемикання вузла Property Node у режим запису використовується пункт контекстного меню “Change to Write” (зворотню дію виконує команда “Change to Read”). Відповідний пункт меню наведено на наступному рисунку.

 

Додавання елемента та перемикання режиму Property Node

Додавання елемента та перемикання режиму Property Node

Невелика плутанина може виникнути із властивостями “Caption” та “Label”, оскільки вони обидві служать для відображення “назви” візуального елемента на лицьовій панелі. Проте, за замовчуванням відображається саме мітка (Label), яка не може бути змінена у процесі роботи програми, на відміну від заголовку (Caption). Тому, якщо є потреба “перейменувати” якісь компоненти в ході виконання програми, слід вимкнути відображення мітки і увімкнути відображення заголовку у контекстному меню відповідного компонента:

 

Відображення елементів Caption та Label

Відображення елементів Caption та Label

 

Почитайте ще оце:

Залиште коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *